A Postakürt Alapítvány az Alapító Okiratában foglaltakkal összhangban pályázatot ír ki hátrányos helyzetű munkavállalók gyermekei tandíjának részbeni finanszírozására, mellyel segítséget kíván adni a rászoruló postás családok tehetséges, tanulni vágyó gyermekei számára az első egyetemi vagy főiskolai diploma megszerzéséhez.
Pályázható célok:
-
Államilag elismert felsőfokú – egyetemi vagy főiskolai - végzettséget adó, nappali tanulmányok 2021/2022. tanévre vonatkozó tandíjának részbeni finanszírozása, két már lezárt, teljesített félév alapján.
-
Diplomához szükséges nyelvvizsga megszerzésének költsége (kizárólag záróvizsgát vagy abszolutóriumot követően, nyelvvizsgadíj és/vagy nyelvtanfolyami díj térítése).
Pályázati feltételek, pályázók köre:
A pályázaton részt vehet azon postai munkavállaló gyermeke
(Ideértve a Ptk. 8:1 § (1) bekezdés 1. pontja alapján az örökbefogadott, a nevelt gyermeket és azt a gyermeket is, akinek postai munkavállaló a törvényes képviselője.)
-
aki önköltséges képzésben vesz részt, tandíját maga finanszírozza: ösztöndíjban és/vagy egyéb tandíj támogatásban nem részesül, valamint ezen feltétel teljesülése mellett:
-
aki a pályázati kiírás időszakában iskolarendszerű, felsőoktatási intézmény – egyetem, főiskola - nappali tagozatos hallgatója (felsőoktatási intézmények listájában megtalálható intézetek)[1], vagy diploma megszerzéséhez szükséges nyelvtanfolyamon
-
felsőfokú oktatás esetén a 2021/2022. tanév I. félévében aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezik és legalább két eredményesen befejezett szemesztert igazol,
-
diplomához szükséges nyelvvizsga megszerzése esetén sikeres záróvizsgát vagy abszolutóriumot igazol,
-
akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó átlagjövedelem nem haladja meg a 170.000,- Ft-ot.
-
A támogatás keresztféléves képzés esetén is igényelhető, amennyiben a hallgató a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek megfelel.
A támogatás postai munkaviszonyhoz kötött, ezért a támogatás odaítélésének időpontjáig az egyik szülő részéről a Magyar Posta Zrt-vel fennálló munkaviszony szükséges.
A pályázaton elnyerhető támogatás mértéke:
A támogatás mértéke maximum az adott félévre befizetett tandíj összege, de legfeljebb 170.000 Ft, melyet az alapítvány utólag egy összegben utal át a nyertes pályázó részére.
A rendelkezésre álló keretösszeg 4.000.000 Ft.
A pályázathoz szükséges csatolandó okiratok, dokumentumok megnevezése:
-
Pályázni a Pályázati adatlap kitöltésével lehet.
-
A Pályázati adatlap része a „IV. Nyilatkozat a postai munkaviszonyról” című szakasz is.
-
A pályázathoz csatolandók a jövedelemigazolások, valamint
-
két teljesített félévet tételesen mutató, tanulmányokat igazoló dokumentum (a NEPTUN intézményi rendszerből kinyomtatott leckekönyv/igazolás, abszolutórium/záróvizsga igazolása),
-
a tanulmányi osztály által aláírt, lebélyegzett hallgatói jogviszony igazolása,
-
diplomához szükséges nyelvtanfolyam támogatásához, vagy nyelvvizsga megszerzéséhez a sikeres záróvizsgáról vagy abszolutóriumról igazolás,
-
a tanuló nevére - az adott, támogatandó félévre - kiállított és kiegyenlített számla másolata. A számlán fel kell tüntetni, hogy adott esetben tandíj vagy nyelvvizsga/nyelvtanfolyami költség megfizetéséről van-e szó!
-
Diákhitel igénybevétele esetén csatolandó: a szerződés másolatával együtt az oktatási intézmény igazolása is a tandíj átutalásának megtörténtéről.
A pályázat beérkezési határideje: 2021. november 18.
Az Alapítvány Segélyezési Bizottsága fenntartja a jogot, hogy a beadott dokumentumok valóságtartalmát ellenőrizze.
A támogatás az SzJA törvény 7. § (1) bekezdés a) pontja és hivatkozott törvény 1 sz. melléklet 3.1 pontja szerint adómentes juttatás.
A pályázat benyújtásának módja:
A kérelmet egy példányban, postai úton, ajánlott levélben a következő címre kérjük megküldeni:
Postakürt Alapítvány 1068 Budapest, Benczúr u. 27. vagy
a kérelmet személyesen is be lehet nyújtani az Alapítvány székhelyén:
Postakürt Alapítvány Budapest VI., Benczúr u. 27.
ügyfélfogadási idő hétfőtől-péntekig: 9.00-14.00 óráig.
A pályázatok elbírálásának módja:
A pályázatokat a benyújtott dokumentáció alapján az Alapítvány Segélyezési Bizottsága bírálja el. A bírálat alapját a hiánytalanul kitöltött Pályázati adatlap képezi; a tanulmányi eredmény, az egy főre eső jövedelem, valamint a tandíj összegének figyelembevételével.
A kérelmek feldolgozása a jelentkezések sorrendjében, a rendelkezésre álló keretösszeg erejéig történik.
A Postakürt Alapítvány csak elutasítás esetén küld írásbeli értesítést a pályázónak. Pozitív elbírásról a pályázók a támogatási összeg átvételével értesülnek.
A tartalmi és formai okokból hiányos pályázatot az Alapítványnak nem áll módjában értékelni!
A pályázattal kapcsolatban további információk kérhetők:
Dér Mária: Tel: 30-771-9446, e-mail cím: der.maria@pkalapitvany.hu