A pályázat célja:
A Postakürt Alapítvány pályázatot ír ki hátrányos helyzetű munkavállalók gyermekei tandíjának részbeni finanszírozására, mellyel segítséget kíván adni a rászoruló postás családok tehetséges, tanulni vágyó gyermekei számára az első egyetemi vagy főiskolai diploma megszerzéséhez.
Pályázható célok:
-
államilag elismert felsőfokú – egyetemi, vagy főiskolai- végzettséget adó nappali tanulmányok 2024-2025 tanévre vonatkozó tandíjának részbeni finanszírozása két már lezárt, teljesített félév alapján.
-
nyelvvizsga megszerzésének költsége (kizárólag záróvizsgát vagy abszolutóriumot követően, nyelvvizsgadíj és/vagy nyelvtanfolyami díj térítése).
Pályázati feltételek:
Támogatásban az a postai munkavállaló részesülhet
-
akinek gyermeke (ideértve a Ptk. 8:1 § (1) bekezdés 1. pontja alapján az örökbefogadott, a nevelt gyermeket és azt a gyermeket is, akinek postai munkavállaló a törvényes képviselője) önköltséges képzésben vesz részt, tandíját maga finanszírozza, ösztöndíjban és/vagy egyéb tandíj támogatásban nem részesül, valamint ezen feltétel teljesülése mellett:
-
a pályázati kiírás időszakában iskolarendszerű, felsőoktatási intézmény – egyetem, főiskola - nappali tagozatos hallgatója (felsőoktatási intézmények listájában megtalálható intézmények)
-
felsőfokú oktatás esetén a 2024/2025. tanév I. félévében aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezik és legalább két eredményesen befejezett szemesztert igazol,
-
vagy sikeres záróvizsgát, illetve abszolutóriumot követően, nyelvvizsga megszerzése érdekében nyelvtanfolyamon vesz részt.
-
a pályázó családjában az egy főre jutó havi nettó átlagjövedelem nem haladja meg a 150.000,- Ft-ot
-
a pályázó a támogatási igény benyújtásának időpontjában munkaviszonya a Magyar Posta Zrt-nél minimum 6 hónapja fennáll, és legalább 2024. december 31.-ig fenn tartja.
A támogatás keresztféléves képzés esetén is igényelhető, amennyiben a hallgató a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek megfelel.
A pályázathoz csatolandó dokumentumok:
-
olvashatóan és hiánytalanul kitöltött, aláírt pályázati adatlap,
-
a pályázó és a vele egy háztartásban élő családtagok jövedelemigazolása az utolsó 6 hónapra vonatkozóan,
-
két teljesített félévet tételesen mutató, tanulmányokat igazoló dokumentum (a NEPTUN intézményi rendszerből kinyomtatott leckekönyv/igazolás),
-
a tanulmányi osztály által aláírt, lebélyegzett hallgatói jogviszony igazolása,
-
a nyelvtanfolyam támogatásához, vagy nyelvvizsga megszerzéséhez a sikeres záróvizsgáról vagy abszolutóriumról igazolás,
-
a tanuló nevére - az adott, támogatandó félévre - kiállított és kiegyenlített számla másolata. A számlán fel kell tüntetni, hogy adott esetben tandíj vagy nyelvvizsga/nyelvtanfolyami költség megfizetéséről van szó!
-
diákhitel igénybevétele esetén csatolandó: a szerződés másolatával együtt az oktatási intézmény igazolása is a tandíj átutalásának megtörténtéről
A támogatás mértéke:
A támogatás mértéke maximum az adott félévre befizetett tandíj összege, de legfeljebb 220.000 Ft, melyet az alapítvány utólag egy összegben utal át a nyertes pályázó részére.
A rendelkezésre álló keretösszeg 3.000.000 Ft.
Az Alapítvány Segélyezési Bizottsága fenntartja a jogot, hogy a beadott dokumentumok valóságtartalmát ellenőrizze.
A támogatás az SZJA törvény 7. § (1) bekezdés a) pontja és hivatkozott törvény 1 sz. melléklet 3.1 pontja szerint adómentes juttatás.
A pályázat benyújtásának határideje és módja:
Beérkezési határidő: 2024. november 15.
A „Pályázati Adatlap”-ot mellékleteivel együtt postai úton vagy személyesen a következő címre kérjük eljuttatni:
Postakürt Alapítvány 1068 Budapest, Benczúr u. 27.
A borítékra kérjük, írják rá: „FFT 2024.”
FONTOS: A határidő után, vagy hiányosan érkező kérelmeket NEM tudjuk elfogadni!
A pályázati felhívás és adatlap letölthető az alapítvány honlapjáról is: www.pkalapitvany.hu
A támogatási összeg utalására várhatóan 2024. november 29.-ig kerül sor.
Az Alapítvány csak a támogatás elutasításáról küld írásbeli értesítést a pályázónak, a pozitív elbírálásról a pályázók a támogatás átvételével értesülnek.
A pályázattal kapcsolatban további információ kérhető a Postakürt Alapítvány munkatársától az alábbi elérhetőségeken:
Nagy Ágnes
telefon: 06-30-771-9446
e-mail: nagy.agnes@pkalapitvany.hu